Hogy a tegnapi jövővíziónk ma valóság legyen!

JELENVÍZIÓ

JELENVÍZIÓ

Három nagy tévedés az ellenzéki kudarc okai közt

2022. április 08. - e_zsolt

Miután az oroszok háborúja harcászati szakértőkké képezte át azt a sok millió virológust, aki pár éve még csak futball szakértő volt, a vasárnapi eredmények újabb gyors váltást hoztak: hirtelen a politikai elemzők országa lettünk! Nem baj ez egyáltalán, hiszen ha szavazni jogunk van, akkor az eredményeket miért ne értékelhetnénk? Hátrány csak abból származhat, ha ennek során népszerű alapvetéssé válik egy-egy tökéletesen téves megállapítás, ami aztán az ellenzék jövőbeli politikájára is hatással lesz. Ilyenekből mutatnék most hármat!

 
1. Az ellenzék nem tudja megszólítani a vidéket.

Ez a közvélekedés legalább három okból mindenképp érdemes az újragondolásra. 

Az egyik, hogy a vidék és a főváros már nagyon régóta csak földrajzilag képez két jól elkülöníthető, homogén egységet. Itt is, ott is élnek választók, akiknek más-más szempontok az elsődlegesek álmaik kormányával kapcsolatban. Érthető például, ha egy súlyosan leszakadt zsákfaluban senkit sem érdekel, hogy Magyarország jogállam-e, de egy alföldi kisvárosban vagy egy Győr környéki faluban már többeknek is fontos.  

A másik ok, hogy 2022-ben már nem a televízió és a rádió a politikai üzenetek átadásának kizárólagos csatornái, hanem egyre inkább az internet. (Az ellenzék számára szinte kizárólagosan!) Túlzás nélkül kijelenthető, hogy egy településen minél több a tudatos internetező és minél kevesebb a rendszeres közmédia fogyasztó, annál több szavazatot kapott az ellenzék.

A harmadik – legfontosabb – ok pedig, hogy az ellenzéknek egyáltalán nem volt muszáj a teljes vidéket maga mellé állítania a kampányában! Nem a 100% közeli eredmény volt a cél, hanem a mindössze egyetlen szavazattal jobb eredmény a fideszes jelöltekénél, amihez több választókerületben még 50%-ot sem kellett volna produkálni. 
Az ellenzéki összefogásnak csak azokat a választókat kellett megszólítania, akik az általa kínált jövőképet preferálják, éljenek akár vidéken, akár a fővárosban. S ők szinte mindannyian elérhetők online.
A Fidesz 12 éve nem akarja megérteni azokat a milliókat, akik sosem szavaznának rá, nem is üzent nekik soha semmit a kampányaiban. Az ellenzéknek hasonlóképp el kellett engednie azt a másfél-kétmillió szavazót, akik mindenképp a Fideszt támogatják, bármi történjék is. Ha másért nem, azért, mert sem az emberi-, sem az anyagi erőforrásaik nem voltak végtelenek. 
Más kérdés, hogy győzelem esetén, a kormányzás során már figyelembe illene venni a kampányban negligált csoport jogos igényeit, elvárásait is, amire a Fidesz részéről még sosem éreztem őszinte törekvést. Azt pedig egyelőre nem tudjuk meg, hogy az ellenzék miként közelített volna ehhez a kérdéshez...

 
2. Az összefogásnak nem volt értelme.

Sokan jutnak erre az elszomorító következtetésre, amit az is erősít, hogy 2018-ban kevesebb mandátumot szerzett a Fidesz a külön induló ellenzékkel szemben, mint most az egységbe tömörülttel szemben. 

Nos, a mindennapjainkban is vannak helyzetek, amikor a siker legnagyobb esélyével kecsegtető döntéseket hozzuk, a körülmények mégis úgy hozzák, hogy alulmaradunk. S ennek fordítottja is előfordulhat: nem a legígéretesebb megoldást választjuk egy problémára, mégis leküzdjük, mert mondjuk a szerencse épp mellénk áll. A 2022-es ellenzéki szereplés az utóbbira példa, a 2018-as pedig az előbbire.
Könnyen lehet, hogy összefogás nélkül most fideszes négyötöd született volna, míg négy éve összefogással legfeljebb szűk Fidesz-többség.

A jelenlegi kihívások – a járvány utóhatásai, háború kitörése a szomszédban a kampány közepén – nagyon nem hasonlíthatók az előző kampány boldog békeidejéhez, s nyilván kiszámíthatatlanabbá tették a választók reakcióit. 

Igazából nem is hit kérdése, hanem egyszerű alapfokú matematika, hogy a jelenlegi választási rendszerben a Fidesz kizárólag a többi párt minél szélesebb összefogásával váltható le. Ha ezt elvetjük, akkor valójában visszalépünk 2014-be. Mintha a Wright-fivérek az első repülőgépük lepottyanása után nem a balesethez vezető hibát keresték volna meg s javították volna ki, hanem teljesen elvetették volna a motoros repülés gondolatát is. 


3. Márki-Zay Péter alkalmatlan jelölt volt.

Azok az ellenzéki szavazók, akik az előválasztáson nem őt támogatták, most könnyen, némi sajátos elégtételt érezve jelenthetik ezt ki. Azokkal a pártvezetőkkel együtt, akik a saját felelősségüket hárítva a lehető leghamarabb kinyilatkoztatták ugyanezt.

Sosem tudjuk meg, hogy más jelölt esetén mi lett volna az eredmény, de azért sejthetjük. Mindazok a tényezők, amelyek miatt az előválasztók markáns többsége MZP-t látta a legalkalmasabb kihívónak, ma is érvényesek. A legjobb esélyeket ő jelentette, s ez még a lesújtó eredmények ismeretében is tény marad.

Olyan jelölt nem létezhet, akit a Fidesz ne tudna totálisan lejáratni pár hónap alatt, így természetesen Márki-Zay sem lehetett kivétel. A többieket még nála is könnyebben sikerült volna, s akkor most Dobrev Kláráról, Karácsony Gergelyről, Jakab Péterről vagy Fekete-Győr Andrásról állítaná az ellenzéki tábor jelentős része, hogy rossz választás volt...


Ha a fentieket nem is tekinthetjük valódi, a választást döntően befolyásoló hibáknak, más irányokban azért lehet és kell is keresni az okokat. Néhány nap után az egykori Jobbik-szavazók el-és átpárolgása, ill. Gyurcsány Ferenc nyomasztóan megosztó jelenléte tűnik a legnyilvánvalóbb tényezőknek, s nagyon valószínű, hogy az utóbbinak komoly köze van az előbbihez.
Nem véletlen, hogy épp a mi örök és visszavonulhatatlan Ferink és Jakab úr voltak azok, akik azonnal bűnbaknak kiáltották ki a hónapokig helyettük robotoló miniszterelnök-jelöltet. (No meg az LMP, akikről sokak számára csak e beszólásuk által derült ki, hogy tagjai voltak az összefogásnak – vagyis feltétlenül volt értelme!)

Az mindenképp súlyos hiba volt az ellenzék részéről, ha nem monitorozták folyamatosan azt, hogy a vélt választóik kellő többsége tekinti-e még magát az összefogás részének. Ahogy az is, ha tudtak arról, hogy például a Jobbik-szimpatizánsok már tömegesen kikacsintanak, de azzal nem tudtak semmit kezdeni, vagy nem tartották elég fontosnak.

Nem kellemes a negyedik kétharmad után is ezt mondani, de lassan fel kell állnunk, leporolni magunkat, s menni tovább. Minél pontosabban azonosítjuk az elkövetett hibákat, annál biztosabb, hogy nem követjük el azokat újra.


 


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenvizio.blog.hu/api/trackback/id/tr6717800323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dare 2022.04.09. 21:21:45

@tiltsál ki te gyökér: Soha nem írtam (vagy mondtam) ilyet sehol.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.09. 21:24:42

@eßemfaßom meg áll: tehát a régi rendszer rossz volt? Akkor a mostani sem jobb.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.09. 21:24:54

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"hát, 50% plusz egy az több, mint 45%.
És igen, a 45% az nem 2/3.
Látom, a négy alapművelet a csúcs, amit képes vagy felfogni."

Gondoltam bárki más számára érthető, amit leírtam, de aztán jöttél te, akinek különlegesen neház a felfogása.
Naszóval, csak neked: Nem kell 50%+1, hanem egy darab szavazattal kell több mint az ellenfélnek.
Ehhez "amihez több választókerületben még 50%-ot sem kellett volna produkálni. "
Eddig világos?
Na, ha minden egyes kerületben egy szavazattal kapnának többet, mint a másik, akkor minden egyes körzetet megnyerne az adott párt, és nagyjából elhozna 4/5-öt. Pedig még a választók fele sem szavazott volna rájuk. Érted?

Na, ezt eddig is tudtuk, mi, normálisak. A fajtád meg 4-8 éve ordítja, hogy 45% támogatottsággal nem igazságos a kétharmad.
De, ahogy a 4/5öd is igazságos lenne, elég nehéz félbevágni a képviselőket.

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 21:27:10

@dare: tudod kozgazdaszkent hobbiból matekot oktatok... tudod kik a megbízóim? A libsi szülők... egyszerűen nem kapnak jó jegyet a gyerekeik azért mert az iskolában azt mondják hogy az 1/4 az több mint 2/3:)))) pedig anya meg apa valltig allitja de még a libsi tanár is karót ad rá:))))))))

dare 2022.04.09. 21:31:00

@a nagy hohohorgász: Ha te közgazdászként hobbiból még gyerekeket is oktatsz, akkor nagyobb a baj, mint gondoltam.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.09. 21:31:11

@dare: Figyelj, bocs, én olvastam már mindent arról az oldalról. A lámpavastól kezdve a fogatlan analfabéta szavazókon át a rezsicsökkentés hülyeségéig mindent.
Azt írtad, hogy Fletó abba bukott bele, hogy 2008. Nem. Fletó 2006ban megbukott, mert egy hazug szemétláda. Az, hogy nulla támogatottsággal elhúzta 2009ig, amikor már akkora volt a szar, hogy elzavarták.
És azt mondod, hogy Fletóék jól csináltak dolgokat, csak a válság. Ha jól csinálják, akkor nem kellett volna trükközniük a 2006os választásokon.

És azt mondod, hogy Orbánnak egy jutalomjáték volt az elmúlt 12 év, szóval ez sem igaz. Volt vagy 6 válság, és ezek sokkal komolyabbak, mint az amcsi hitelválság. Ja, és nincs vége, még az elején vagyunk rendesen. Csúnya lesz.

Etniez 2022.04.09. 21:31:29

@a nagy hohohorgász: nem emlékszem, hogy az erdélyi magyarok leadták a románt.
Egyébként nem Wizzair, hanem British Airways-el utazom. Wizz egy fos.

apro_marosan_petergabor 2022.04.09. 21:31:37

Az immáron 4x vesztő neolibero-bolsevik csapat egyben erős, az elméletgyártásban. No ez nem az elméletek minőségét, hanem a számát és a kreációk gyorsaságát jelenti.
Most a bukásról a sokadik posztot látom, elemzést olvasom, ez sem jobb - sőt - a többinél, bár egy relatíve sokkal jobb önelemzést láttam már. Az elemzések többsége a médiumokkal, az összefogással, M. Zayjal foglalkozik. No meg a háborúval. Mint főokokal.
Az többnyire fel sem merül, hogy a FIDESZ-KDNP (F-K) jól kormányzott, számtalan problémát oldott meg, s igen sok dologban léptette előre az országot 12 - 4 év alatt. Mint ahogy az sem kerül hangsúlyozásra, hogy a koala OV leváltására született, nem pedig valamely átgondolt programra, koncepcióra. A F-K néhány pontjának az ellenzésére született, miniszterelnökjelöltjük meg azon igyekezett, még az utsó pillanatokban is, hogy a vélt nyugati elvárásokat teljesítse - gondolkodás nélkül (ez elég kevés). Aki amúgy kontroll és egyeztetés, menedzselés nélkül jött-ment és fecsegett, sértegetett össze-vissza az országban. S ez az egyesült ellenzéknek, amely tele volt hiteltelen emberekkel - így volt jó. Gyurcsány valószínüleg sejtette a véget, ezért vállalta fel az önbecsapó előválasztást, a többieknek pedig lövésük sem volt az egészhez.
Politikai elemzőkből az értelmesebbek így mondják: egy szervezett, profi csapat ütközött meg szedett-vedett, sörözés alatt összeverődött, edzetlen, elkényelmesedett amatőrökkel.
Másrészt azt is észre kell venni, a magyaroknak Trianon és 50 év internacionalizmusa-kommunizmusa után szimpatikusabb a határozott magyar érdekvédelem, nemzeti hangsúllyal - ez pedi egyszerüen a bolsevik gyökerü ellenzéknek nem megy le a torkán.

apro_marosan_petergabor 2022.04.09. 21:33:20

@apro_marosan_petergabor: + Gyurcsány sejttete a bukást, s ezért vállalta az önbecsapó előválasztást, a többieknek pedig lövése se volt semmihez.

Etniez 2022.04.09. 21:33:24

@tiltsál ki te gyökér: üdvözlöm az ápolóid.
Most mit feszülsz Cicafiú, nyertetek? Nem értem minek feszengtek itt ilyen ünnepi alkalomkor is. Négyharmad kellett volna?

dare 2022.04.09. 21:35:02

@tiltsál ki te gyökér: Nem azt írtam, de teljesen mindegy mit írok, úgyis azt látsz bele amit akarsz.
Engem nem kell meggyőznöd semmiről a 2010 előtti időkből.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.09. 21:35:27

@eßemfaßom meg áll: a szavazatok 52%-a az többséget jelent, a 45% pedig nem.
Az, hogy a törvénykezés szempontjából kétharmad kell bizonyos esetekben, a felvetésedet teljesen érdektelenné teszi.
Ugyanis tök mindegy, hogy egy kétharmados törvényt kétharmad, négyötöd, kilenctized szavaz-e meg.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.09. 21:38:04

@a nagy hohohorgász: te, mint közgazdász...hagyjuk. Szerinted az importot a gdp-ből kell levonni...

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 21:39:55

@dare: tudod van aki matekot tanít és van aki biológiat (lmbtq) ...

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 21:41:24

@Igazamvanvagyigazamvan?: hol is írtam én ilyet igazmondó???? :))))

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 21:42:51

@Etniez: de hát ők nem gerincesek te meg a saját allitasod szerint is az vagy... na szóval visszaadod vagy sem???? Hahaha

Etniez 2022.04.09. 21:48:10

@a nagy hohohorgász: miért kéne? Mert van Magyarországon egy hajlékony gerincű embertömeg?
Dehidratált vagy mi a bajod?

ulpius66 2022.04.09. 21:54:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Budapesten a listád eredmény:
Ballibsi Összefosás 48%
Fidesz-KDNP --------42%
Egyéb pártok ------- 10%

A 18 budapesti mandátumok elosztása:
Ballibsi Összefosás ---17 mandátum
Fidesz-KDNP ----------- 1 mandátum

UGYE EZ RENDBEN VAN?!
(NEM AZ LENNE AZ "IGAZSÁGOS" HA A 18 BUDAPESTI MANDÁTUMOT 10 - 8 ARÁNYBAN KAPNÁ AZ öSSZEFOSÁS ÉS A FIDESZ???????? .... ahogy a listás eredmény született....)

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 21:55:01

@Etniez: figyelj ha nem akarsz válaszolni mondd azt, felesleges agyalnod azon hogy hogyan tudnád elterelni a lényegről a szót:))) lemondasz a bogatyas o1gs állampolgársagodrol vagy sem?????

Etniez 2022.04.09. 22:11:01

@a nagy hohohorgász: dehogy mondok, már fentebb írtam.

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 22:15:19

@Etniez: jó nagy gerinced van:)))) kb mint az amőbának:)))

tiltsál ki te gyökér 2022.04.09. 22:16:16

@Etniez: "Wizz egy fos."
Azért utazol azzal sofőr.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.09. 22:17:57

@Igazamvanvagyigazamvan?: Na, ne kezdd a GDP-t. Három hónap alatt már egyszer rájöttél, hogy mennyire hülyeséget beszéltél, ne kezdd újra.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.09. 22:19:48

@Etniez: "em értem minek feszengtek itt ilyen ünnepi alkalomkor is. "
Én nem feszengek, én röhögcsélek rajtatok.

Nincs három órája, hogy azt írtad, (kicsit sem nagyképűen) hogy kivonultál a politikából.
Akkor mi a szarért mérgezed itt a levegőt? Ennek egy oka lehet, hogy az angolok élőben tesznek téged helyedre.

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 22:24:03

@tiltsál ki te gyökér: bmeg etniez egy olyan országban él büszkén akik kileptek az EUbol, erre itt sirja teli a bloggot hogy jujj meg jajj ha az eu csúnyán néz ránk:)))) ja de azért nem adja le a bugris magyar állampolgárságot!!!! Ki érti ezt, hát ezt a magamfajta primitív szolgaleny nem érti:))))

birkamenet 2022.04.09. 22:28:12

@tiltsál ki te gyökér: @apro_marosan_petergabor: @a nagy hohohorgász:

Bulgár birka Győzike, tényleg el kell ismetni, hogy Budapesten túl a Lukasenkoi választási csalás Jobban teljesitett!

Etniez 2022.04.09. 22:29:48

@tiltsál ki te gyökér: nem írtam napi politikát, ha feltűnt volna. Ukrán háborúról oktattam egy butuskát.

birkamenet 2022.04.09. 22:30:11

@a nagy hohohorgász:

Észlény Győzikéje a NER hazádnak, mint rokkant agyú birka persze hogy fogalmad sincs, hogy alig egy hete arra hatalmaztad fel orbán gazdádat, hogy lépjen ki az EU- ból.

birkamenet 2022.04.09. 22:37:18

@ulpius66:

Budapesten a Felcsúti Putyin pártja ki lett irtva.

Hiába, ott nem lehet lukasenkoi módszerekkel választási eredményt hamisitani!

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 22:39:13

@birkamenet: Matyi, nagyon nagy tevedesben vagy. Én arra hatalmaztam fel, hogy ha Magyarország jobban jár a többség ertekrendje szerint azzal hogy kilep az eubol és ezt alá is tudja támasztani akkor részemről áldás rá!!!!!

a nagy hohohorgász 2022.04.09. 22:42:36

@birkamenet: beszélj már etniezzel, ő azt állítja hogy most könyörög angolallampolgarsagert... most jó az euban vagy sem:)))???? Döntsétek el és gyertek vissza:))))

Andriska07 2022.04.09. 22:59:43

MZP-t nem kellett lejáratni. Ő az a kategória, aki magából csinál hülyét, amint hagyják beszélni.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.10. 00:09:32

@Etniez: Igen, te tényleg az az okj-s professzor vagy, aki oktathat bárkit.
A gyenge angoloddal nyilván tűpontos meglátásaid vannak.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.10. 00:11:12

@birkamenet: "Hiába, ott nem lehet lukasenkoi módszerekkel választási eredményt hamisitani!"
Igen bazmeg, tényleg. A 18. kerületben 430 szavazattal nyert Kunhalmi. Ez egy százalék. Ennyi választja el a kerületet az agymosott csalóktól.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.10. 00:11:54

@birkamenet:
"Budapesten a Felcsúti Putyin pártja ki lett irtva."
Több szavazatot kaptak, mint előtte bármikor.

birkamenet 2022.04.10. 01:03:41

@tiltsál ki te gyökér:

Győzike, ekkora matektudással nincs is más helyed a világon a fidessen kivül. Oda gyűjtik azokat a szellemi IQ nagyságokat, aki jó korán kizúgtak az elemi iskolából.

birkamenet 2022.04.10. 01:12:39

@tiltsál ki te gyökér:

Te agymosott bulgár birka, budapesti kiirtásotok pont azért volt világszám, mert Putyin pincsije nemcsak hogy a GDP 10%-át ölte bele Karigeri lejárató kampányába már évek óta, hanem mert a hős budapestiek még orbán diktátor pénzügyi kiéheztetése előtt se rakták le a fegyvert.

Bele se merjél gondolni te putyin bérenc bulgár birka, hogy mi lesz akkor, ha a budapestiek úgy döntenek, hogy kiverik a városukbòl a betolakodó putyin bandátokat, mint ahogy az ukránok verték ki a ruszkikat Kijevből.

Jaj, most jut eszembe, hogy a kijeviek az ottani Putyin bérenc minielnököt is kiverték onnan nem is olyan régen. Budapest a végén még megcsinálja a Magyar Majdant!

birkamenet 2022.04.10. 01:15:34

@a nagy hohohorgász:

Azt se tudod te zsákfalusi Győzike, hogy merre van az EU. Erre a kis időre meg már ne is erőltesd a trottyos agyadat, hogy megtanuld. Mire esetleg összejönne, addigra orbán gazdád már rég kiléptette onnan az országot.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.10. 01:54:08

@ulpius66: szerinted is igazságtalan a fidesz választási rendszere?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.10. 01:57:59

@tiltsál ki te gyökér: nem, az te voltál. Tudod , mi növeli a gdp-t, 1000, vagy 300? Nos, mindkettő!
Igen, gyáriidióta, import nélkül nincs magyar gdp! Érted? Nincs! Tehát, az import növeli a gdp-t. Mert néljüle nincs, nyista, nuku, nyet, no, nada!

Exploiter 2022.04.10. 07:51:35

Ez már a sokadik terv, ami ugyanúgy figyelmen kívül hagyja a lényeget. De mindegy.
Ha marad ez a sok okosság, akkor meg kell várni, h Orbán végelgyengülésben kimúljon, addig az ellenfél esélytelen.
Az már csak max 2-3 ciklus, addig lehet erőltetni a teljes spektrum összefogását, amiben semmi de semmi közös nincs, csak pont az Orbán.
De ez el lett mondva négy éve is, meg nyolc, meg tizenkettő éve is. Hajrá.

eßemfaßom meg áll 2022.04.10. 08:11:29

és az ellenzéki* kommentelők nem veszik észre magukat még mindig.

*egyre biztosabb vagyok benne, hogy ezeket tényleg a fidesz fizeti mert ennyire nem lehet senki önerőből kretén.

ulpius66 2022.04.10. 09:40:00

@h.kovacs: "nem kellett volna összeállnia senkivel, mert így a hátán vitt be olyan pártokat, amik szinte nincsenek is ( párbeszéd, mszp, lmp ), ezek gyurcsány nélkül már nem lennének"

teljesen jól látod!!!!!!!!!

Ha nincs a gyurcsányi-féle Összefogás erőltetése, akkor NEM TUDTAK VOLNA EZEK A MIKRO-PÁRTOCSKÁK MIT CSINÁLNI!!!!!

EGYEDÜL SOSEM ÉRTÉK VOLNA EL AZ 5%-T, ÖSSZEFOGVA MEG A 15%-T......

HA NINCS A BALLIBSI ÖSSZEFOSÁS AKKOR MA A PARLAMENTBEN VAN A DK, A MOMENTUM ÉS A JOBBIK!
(a többi ballibsi párt meg a kukában.......mondjuk, ha a JOBBIK külön indul, és nem az Összefosásban, akkor sokkal több mandátuma van, a Mi Hazánk Mozgalom meg nem jut be a Parlamentbe.......DE A JOBBIK ORBÁN-GYŰLÖLETE NAGYOBB VOLT, MINT A SAJÁT PÁRT SZERETETE, A JOBBIK MINDENT ARRA TETT FEL, HOGY A BALLIBSI ÖSSZEFOSÁS GYŐZELMÉVEL VÉGRE KORMÁNYZATI POZÍCIÓBA KERÜL...... HÁT A MEGSZŰNÉS KÖZELI ÁLLAPOT JÖTT A KORMÁNYZÁS HELYETT........DE A BALLIBSI ÖSSZEFOSÁS ELŐZETESEN ANNYIRA BIZTOS VOLT A GYŐZELMÉBEN, HOGY MÁR A MINISZTERI TÁRCÁK SZÉTOSZTÁSÁBAN GONDOLKODTAK!!!!!!!!!!!!!!)

tiltsál ki te gyökér 2022.04.10. 09:42:02

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"nem, az te voltál. Tudod , mi növeli a gdp-t, 1000, vagy 300? Nos, mindkettő!
Igen, gyáriidióta, import nélkül nincs magyar gdp! Érted? Nincs! Tehát, az import növeli a gdp-t. Mert néljüle nincs, nyista, nuku, nyet, no, nada!"
Melyik nagyobb 300 vagy 1000?
Na, akkor melyik növeli jobban a GDP-t?
Na, akkor hogy a jó kurva anyádba írhatsz olyat, hogy teljesen mindegy, mert fogyasztás, és az növeli? Hogy lenne teljesen mindegy 300 vagy 1000?
Sötét vagy mint a segg, és már rég rájöttél, hogy baromságot beszéltél, azért terelsz mindenfélét.

szalmakazal 2022.04.10. 09:45:32

Orbán nyerése segítette, hogy a jövőm milyen irányba mozduljon el.
Közlöm, hogy szeptembertől oktató leszek itt, és ez nem az orbanizmus helye: www.cam.ac.uk/

Ménár Atya 2022.04.10. 09:52:53

@birkamenet:
:D:D:D
Sík hülye vagy kisfiam :D
A valóság az, hogy az összefosásod elküldték a választók a picsába :D
Elszakadtál már rég a valóságtól dk felszopó nyomi :D
Te meg ennyit tudsz :
youtu.be/mymvU1Yydvw?t=632

white999 2022.04.10. 10:08:01

1, "A Fidesz 12 éve nem akarja megérteni azokat a milliókat, akik sosem szavaznának rá, nem is üzent nekik soha semmit a kampányaiban. Az ellenzéknek hasonlóképp el kellett engednie azt a másfél-kétmillió szavazót, akik mindenképp a Fideszt támogatják, bármi történjék is. Ha másért nem, azért, mert sem az emberi-, sem az anyagi erőforrásaik nem voltak végtelenek. "

Ott a pont. Marketing álmoskönyv szerint az a termék aki mindenkihez akar szólni a végén nem fog szólni senkinek.

2, Az összefogásnak volt értelme. A fent említett politikai termék hiánya és kiszórt pár ezer milliárd szavazó vásárló pénz eredője most ez volt. Ami biztos 2026 ban nem nagyon lesz pénz szavazta vásárlásra. A politikai terméket, ami alkalmas 3 millió szavazó meggyőzésére pedig az ellenzéknek ki kell találni. Ebben azért vannak kétségeim.

3, MZP követett el hibákat nem keveset de a túloldal a végtelen pénzzel bárkiből bármikor ördögöt csinál fél év alatt. Kari Gerit Pesten nem tudta kinyírni, mert itt könnyebben hozzáférnek emberek más hírforráshoz. A vidéket az apró zsákfalukat el kell engedni. Nem célcsoport és az ellenzéknek sose lesz pénze a kormánnyal szemben választások előtt erre. A kisvárostól a nagyvárosig kell belőni a célcsoportot és a bizonytalanok számára elfogadható jelölt kell. Sajnos kommunikációban egy Orbán Fletó szintű kell, mert erre van igény de mindenképpen új arc kell akit elég lenne az utolsó két évben felépíteni. Jelenleg nem látom ezt a személyt aki alkalmas lenne képes lenne erre képességben és még erodált.

a nagy hohohorgász 2022.04.10. 10:25:53

@white999: észre vetted hogy karigerit nem kell kinyirni????? Hahaha

white999 2022.04.10. 10:36:17

@a nagy hohohorgász: Tréfarépa arról beszélsz, aki felmosta pályát a pénzzel kitömött Tarlóssal?

MEDVE1978 2022.04.10. 10:43:45

@Leylandi: Alapvetően Ukrajna egy nagyon jó szerepet tudna betölteni semleges vagy barátságos országként. Ennek egyszerűen az ott található nyersanyagok az okai: Mindenféle ércek, valamint olaj és földgáz. Mind olyanok, amelyeket nemrégen találtak és kitermelhetők viszonylag könnyen. Egyszerűen pontosan ahhoz az energiafüggetlenséghez és mixhez járulhatna hozzá, ami most az oroszok egyértelmű szállítói túlsúlya miatt hiányzik. (Gazdasági szempontból nagyon nem véletlen, hogy az oroszok pont az ukrán tengerpartot akarják elfoglalni, mivel az olaj és földgázmezők ott vannak a tengernél). Namármost el kell képzelni, hogy bőségesen termelő ukrán gáz- és olajmezők mellett az oroszok külpolitikai mozgástere mennyivel csökkenne. Hiszen ez tartja vissza az EU-t jelenleg attól, hogy a legnagyobb orosz bevételforrást elzárja....

Etniez 2022.04.10. 11:09:52

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Igen, csak hátrányban vannak. Mivel pszichiátrián dolgozom, nagyon jól tudom kezelni a beteg elméket.

Amikor annyit írok, hogy "ok", akkor az azt jelenti, hogy akkora butaságot írtak, hogy egy karaktert nem fogok rájuk vesztegetni, meghagyom őket a saját nyomorukban.

Az egyik retardált írta, hogy Wizzair-el repülök, ami elég ritkán történik meg, kb csak akkor, ha nincs más opció, de tényleg. Alapvetően BA-val repülök. Erre jön a retardált és mint vmi óvodás előadja, hogy ,de Wizzair-el repülök. Most erre mit mondjak? :D Szellemi feketelyukak.

A másik is, szerinte nem lehetek kettős állampolgár, mert van egy csomó ember Magyarországon, aki feladja elveit pénzért. Ilyenkor körbe nézek és annyit mondok: What? :D
Magyarul írnak, de mégsem értem őket, biztos velem van a baj,

Etniez 2022.04.10. 11:11:34

@a nagy hohohorgász: Etniez nem könyörög, mert Etniez-nek jár. Nem akartam kifizetni az 1700 Fontos költségét. Eddig. De most már ti és a hozzád hasonló nagyműveltségű egyedek jö motivációt adnak. Köszönöm szépen,

Etniez 2022.04.10. 11:16:05

@tiltsál ki te gyökér: Látod, ebből megint előtört az óvodás.
Szerinte szar az angolom. Nem tudom mi számít szarnak, de 6 évvel ezelőtt úgy raktam le a B2-t, hogy az utcáról sétáltam be, mert egyik ismerősömnek kellett egy partner a szóbelire.
Azóta nyilvánvalóan tovább fejlődött, hiszen napi szinten használom. Munkám során betegekkel, családtagjukkal, orvosokkal beszélgetek.

Te? :D

Néha az az érzésem, hogy szellemileg megrekedtél valahol a dackorszak környékén.

Nagyon érdekes rajtatok megfigyelni, hogy a győzelmi mámor megélése, az ünneplés helyett még mindig az ellenfeleitek sértegetésével vagytok elfoglalva. Keresnetek kellene egy pszichológust, aki segíthetne rajtatok.
Tudjátok, 22 éve kosárlabdázom, amikor megnyerjük a meccset nem szoktunk az ellenféllel foglalkozni. A sípszó után van a küzdelemnek.
Sajnállak titeket.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.10. 11:53:51

@tiltsál ki te gyökér: nagyonbuta gyermeke anyàdnak.
Az volt az állítás, hogy az import nem növeli a gdp-t, mert le kell vonni a képlet szerint.
Aztán volt egy olyan, hogy az importot a gdp-ből vonjuk le.

Amikor azt kérdezed, melyik növeli jobban, pont elismered, hogy nekem van igazam. Azaz, az import növeli a gdp-t.

Mellesleg kevés dolog van, amiben ne volna import termék.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.10. 11:58:00

@Etniez: "A másik is, szerinte nem lehetek kettős állampolgár, mert van egy csomó ember Magyarországon, aki feladja elveit pénzért"

Pszichológián dolgozol? Akkor világos kell legyen.
Ő ilyen, ezt a tapasztalatát projektálja, tehát a Világ csak így működhet.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.10. 12:01:49

@szalmakazal: gratulálok. Jó hely, tanít ott egy-két magyar.

Minden ballib bérretteg 2022.04.10. 12:19:55

Már megint jön a matekkal a blooger csávó.
Mert a hülyegyerek azt hiszi, hogy a Jobbik + DB + Momentum + LMP + MSZP + Párpeszéd + ... az összeadik.

Fel se tűnik neki, hogy a Mi Hazánk egy laza 7%-al ment a parlamentbe. Akik nem Fidesz szavazók voltak, hanem Jobbikosok. Azaz ez a 7% az biztosan nem adódott az ellenzékhez hozzá.
Van még több helyütt 1-2% ami lecsippentődött, hisz annak idején a Momentum az LMP (így a belőlük kivált Párbeszéd is), és Jobbik is Gyurcsány ellenében (id) jött létre.
Azaz ezen pártok segget csináltak a szájukból.
Egyénileg vélhetően egyik se jutna ma már be, mert a választók ezt a seggszájúságot nem tolerálják, és Feri már le illetve be is darálta a maradvánayikat a DK-ba.

Plussz nem ártana észrevenni hogy GYurcsány ma is a legelutasítottabb politikus. Nagyságrendekkel eltasítottabb Orbánnál teszem azt Azaz vele nem lehet nyerni. 2026-ban sem.

Leylandi 2022.04.10. 13:11:47

@MEDVE1978: Ukrajna egy Ausztria-szinten élő ország lehetne, ha a nép, az Istenadta nép nem lenne olyan hm... korruptocska. Mert az öli meg leghatékonyabban a gazdaságot, hiszen a legfontosabb mozgatórugót, a motiváltságból adódó VERSENGÉST törli. Lásd "minek igyekezzek, úgyis a Lölö nyer" - amúgy tényleg - aztán kábé oda is van egy egész ágazat versenyképessége. Szal az ukrán gázból csak akkor lehet valami, ha odaengedik a külföldi kitermelő vállalatokat, mondjuk így is kezdődött az a csodálatos barátság az amerikaiakkal. A tengerpart az orosznak a kikötőkért (is) kell, Ukrajnának rendesen odabasz, ha elvágják a tengertől, és nem tudja uszályokkal megteríteni Afrikát, onnantól a GDP 2%-át kitevő katonai kiadás mindössze csúzlikra és botokra lesz elég. Hiába van bármennyi étolaja és gabonája, ha nem tudja gazdaságosan szállítani. Hát nemtom. Most azért nem lennék a helyükben. Az az igazi szopás, ha egy eleve nagyon szar időszakra még egy sokkal szarabb jön :-(

Randy Marsch 2022.04.10. 14:09:01

@Etniez: lehetnél egy kicsit szerényebb (kipróbálhatnád)

a nagy hohohorgász 2022.04.10. 15:06:39

@Etniez: igen, ezért van az a mondás hogy a leghulyebbek a legbekepzeltebbek:))))

Sadist 2022.04.10. 15:24:42

@Leylandi: "Csak ettől még a jobboldali liberálisból, amelyiknek alapfelszerelése/vágya az okosóra, okosautó és okosmedence, nem lesz baloldali, még ha buzuláspárti is, ugyanis a szabadság nem a kötelező(!) buzulásnál kezdődik (inkább ott ér véget), hanem ott, hogy szólásszabadság van, és NEM kötelező a polkorrekt beszéd."

Ez így eléggé katyvasz, összemosod a világnézeti és a gazdasági jobb/baloldalt. Akikről te beszélsz, azok a főleg nagyvárosi lipsik, akik ideológiailag rohadtul nem liberálisok, pusztán élvezik a szabad piac nyújtotta dolgokat. Szocialista gazdaságot néhány teljesen elmebetegen kívül senki nem akarna, úgyhogy ezt a vonatkozását nyugodtan ki lehet hagyni a képből.

"A mai művelt nyugat még annyira se szabad, mint Lenin eftárs idején az orosz, csak próbálj meg egy svéd vagy angol iskolában keresztet kitenni, vagy azt mondani, szerinted a migránsok tulképp csak bevándorlók, másnapra nincs facebookod, munkád, és életed."

Ezzel pontosan tisztában vagyok, hogy már győzött a kultúrbal.

"És persze a konzervatív se lesz automatikusan jobbos csak attól, hogy az oktatás, a tűzoltók, mentők, mozdonyvezetők, egészségügy, vagy épp a balatoni nádirtás-környezetszennyezés VALÓS problémái HELYETT pusztán arról beszélHET, hogy a gyerekét tilos legyen átműttetni fiúvá, ami Magyarországon azért, valljuk be, nem valós probléma."

MOST még nem valós probléma. Sokan itt követik el a hibát, hogy azt gondolják, hogy az ilyen kulturális, társadalmat formáló hatások Magyarországra soha nem fognak eljutni. De, kurvára el fognak. Magyarországon is ugyanúgy van Netflix, Disney, Coca Cola, McDonald's, Facebook, meg a faszomtudja még milyen woke multi, ami hatással van az emberekre, különösen a fiatalokra és a gyerekekre.

Sadist 2022.04.10. 15:58:28

@Bogyó 2: "Ezt a kultúrharcot Magyarországon a jobboldal tolja."

Egyáltalán nem. Az identitáspolitika és a kultúrharc balról jön.

"a fidesz hergeli a tömegeket egy nem létező problémával 100-szorosára nagyítva egy Nyugaton is marginális jelenséget."

A kicsit is világlátottabb emberek ismerik ezt a bagatellizáló taktikát. Nyugaton a woke ideológia már nagyon régóta a mainstreamben van, egyáltalán nem marginális jelenség. És Magyarországon is ugyanúgy el fog jutni a mainstreambe, efelől ne legyen kétséged.

"Nyilván próbálnak védekezni a szexuális kisebbségek, meg az őket nem eltaposni igyekvők a gyűlöletkeltés ellen, ez a kultúrharc, gondolom szerinted birkaként kellene hagyniuk, hogy elvágják a torkukat, amire így is esély van."

Na EZ a nem létező probléma. A 12 év fityisz kormányzás alatt született bármi olyan törvény, ami különbséget tesz az állampolgárok között szexuális identitásuk szerint? Nem. Az egész hiszti csupán a baloldal áldozatkultista bérrettegése.
A 2000-es években ugyanez a félelemkeltés ment pepitában, akkor pl. a Jobbikkal meg Magyar Gárdával, hogy ezek kiirtják a cigányokat, zsidókat, buzikat, mindenféle kisebbséget.
A baloldalra jellemző, hogy mindig kell neki egy elnyomó, aki miatt felveheti az áldozati pózt. Lenin idején a mocskos kapitalista tőkés volt, ma meg a keresztény/konzervatív, fehér, hetero férfi.

pragmatika2 2022.04.10. 16:08:29

@white999:

"Sajnos kommunikációban egy Orbán Fletó szintű kell, mert erre van igény"

Jó nektek a fleto maradjatok csak amellett. :)))

Sadist 2022.04.10. 16:09:59

@Bogyó 2: "De igenis, több ország is van, ahol nem fér bele minden, s ez főleg a jóléti államokban van, ahol nem élet-halál harc egy választás és a veszteseket sem fenyegeti semmi nagy retorzió, társadalmi béke van, nincs akkora tét. Orbán másképpen gondolja, ő ezután is elégtételt akar venni, mindenkin és egyre inkább. Amíg ő van, soha nem lesz béke, mindig harcban fogunk állni, csak a halotti csönd hozhatja ezt el."

Ejha, erre még Lenin is elismerően csettintene :)

Sadist 2022.04.10. 16:24:19

@Bogyó 2: "De az ukrán sikerek egy része a döntési jogok lefelé történő delegálásának is volt köszönhető ellentétben a fenti döntést mindig féllábon álldogálva váró oroszoknál."

Sokkal inkább annak, hogy irdatlan mennyiségű és értékű nyugati fegyvert és felszerelést kaptak (nézted már, hogy önmagában egy Javelin rakéta CLU egység nélkül mennyibe kerül?), valamint az orosz hadseregben is legalább akkora a korrupció mértéke, mint az ukrán közigazgatásban és azt a hatalmas mennyiségű hadi eszközüket basztak karbantartani (pl. a logisztikai járműveket havonta egyszer megjáratni, hogy a keréknyomást szabályozó rendszer ne rohadjon be, a kerekek ne csak egy kis részükön terhelődjenek hosszú ideig, stb.), mert az erre szánt összegeket a katonai vezetőség szépen zsebre tette.

birkamenet 2022.04.10. 20:00:57

@Ménár Atya:

Ménár Gyözike, orbán fü.tyije elött térdepelve a vidéki vályogházad elött, Putyin képpel a bejárati ajtódon - na innnen neked a budapesti EU-s vílág olyan messzi van, mint egy igazolás, hogy megvan a 30-as IQ-d.

birkamenet 2022.04.10. 20:07:28

@Sadist: "A baloldalra jellemző, hogy mindig kell neki egy elnyomó, aki miatt felveheti az áldozati pózt. "

Igy van Gyözike. 12 éve mást se hallunk a baloldaltól, mint a jajongást és bérretegést az IMF-töl, Junckertöl, Sorostól, migráncstól, jogállamtól, a háttérhatalmaktól, az elliberalizálódott európai Néppártoktól, a rezsicsökkentés elvesztésétöl, na meg hozzá a mostani bérrettegés, hogy ha átengedünk fegyverszállitmányt Ukrajnába, akkorháború lesz, az oroszok megtámadják Orbanisztánt!
Ja, HONNAN???????

a nagy hohohorgász 2022.04.10. 20:29:31

@birkamenet: o1g o1g o1g, orbanisztan orbanisztan orbanisztan, fidess, fidess fidess!!!!! Rettegesben is jobbak vagyunk:))))) Matyi húzd le magad:))))

a nagy hohohorgász 2022.04.10. 20:46:17

@birkamenet: Matyi, múlt vasárnap óta megvaltoztal! Mi történt veled????? Hahaha

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.11. 06:34:48

A győzelem kulcsa a következő lett volna:Egyéni körzetekben mindenhol egy ellenzéki jelölt, listán 3-4 lista (DK, Jobbik, LMP-MSZP-Párbeszéd, Momentum) Így listán mindenki az 5%fölé került volna, és el lehetett volna mondani a Jobbik szavazóknak is, hogy nem paktáltak le a dk-val, külön szavazhattak volna rájuk. Az előválasztáson pedig csak a pártok képviselői indulhattak volna a miniszterelnöki posztért. Az egyéni körzeteket csak teljes összefogással lehet meg nyerni, a listákra leadott szavazatokat pedig a kicsik összevonásával lehet maximalizálni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.11. 07:36:45

@Sadist:

Védekező szerepben szerintem hasznosabb a döntési jogok lejjebb delegálása, mint támadó hadműveleteknél, mivel a védekező fél többnyire csak reagálni kénytelen, míg a támadás inkább igényel összehangolt cselekvést.

Persze én is csak február 24-én képeztem át magam virológusból hadtudóssá, így szívesen konzultálok a kommentszekció többi vezérkari stratégájával.

sírjatok 2022.04.11. 08:54:10

@Etniez: "Néha az az érzésem, hogy szellemileg megrekedtél valahol a dackorszak környékén."

nekem az egész ellenzékről ez az érzésem. óegygé, mindenszar, stb

gigabursch 2022.04.11. 08:56:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ilyenkor bevillan, hogy az összefosós ellenzékünk
- se a fociban
- se a járványban
- se a szomszédos háborúban, se, se, se....
sem volt képes arra, hogy bármilyen védekezést tudjon bemutatni a kormányzati propagandával kapcsolatban.
Kb. min a fejetlen csirkék a tyúkudvarban. Rohangásztak össze-vissza, de semmi tudatos cselekedetre nem voltak képesek.

Ha Toroczkai és szerény csapata képes volt egy normális, igényes, tömör, tartalmas videókkal összerakott TeCső csatornát összerakni, hatalmas néző és feliratkozó számmal, akkor én nem látom be, hogy ezt a komplett Összefosást akadályozta önmagukon kívül bármi?
Nem!
Ezek ennyire alkalmatlanok!

Amúgy tanulságos a legutóbbi, Partizános riportja Toroczkai Lászlónak. Az a durva, hogy a jellemzően Partizános nézők sokaságának (pedig ez politikailag jól behatárolható irányultság!) milyen fokú elismerését váltotta ki a riport. Csak bele kell olvasni a kommentekbe.

Sadist 2022.04.11. 10:06:15

@birkamenet: matyika, viseld méltósággal a vereséget, vedd be szépen a faszt, amit Viktorka immár negyedszerre tesz a szádba, és szippants jó mélyeket! :)

gigabursch 2022.04.11. 10:48:10

@Sadist:
Hibás megközelítés!
Nem Vektor teszi.

Bő 3 millió szavazó teszi be neki az összefosás összes bránerét, hogy egymást nyektessék vele.

birkamenet 2022.04.11. 10:56:34

@sírjatok

OV1Gy

Orbán vidéke egy Győzike

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.11. 10:58:51

@gigabursch:

"akkor én nem látom be, hogy ezt a komplett Összefosást akadályozta önmagukon kívül bármi?"

Egyrészt az, hogy a látszólagos összefogás mögött mindegyik a saját pecsenyéjét sütögette, akár a többiek rovására. Másrészt az, hogy nem volt tényleges mondanivalójuk. Az nem politikai program, hogy "Orbán, takaroggy!".

Valami tagadása soha nem lehet önmagában konstruktív, erre nem lehet meggyőző kampányt, médiajelenlétet alapozni.

birkamenet 2022.04.11. 11:05:30

@Sadist:

Bulgár birka, te csak saját magadat szadizod! Annyira jó nézni, ahogy a harmadik összecsalt kétharmadotok után se tudtok még egy percet se ujjongani mert még mindig itt a libero, a Brüsszel, na meg a giga Bokros csomag, mert a gazditok gatyára adositotta az országot, hogy a Győzike seregetek a disznóhúsért ikszeljen a putyini útra.

Hát ezt jól megsz.optátok. IQ birkák. Már megint.

birkamenet 2022.04.11. 11:07:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Még jó hogy a Disznóhúst a vidéki parasztnak! az egy jó választási program volt.

midnight coder 2022.04.11. 13:12:13

1. Azért mert valakinek netje van, nem biztos hogy a 444.hu van beállítva alapértelmezett oldalnak.
2. Az összefosás szépen mutatja az ellenzék mélyen antidemokratikus voltát. Na ja, az agyhalott politkus elhitte, hogy a szavazói automatikusan azt csinálják majd amit õk akarnak, és csak mert a DK és a Jobbik vezérei összefeküdtek némi tocsikolás reményében, azok a szavazók akikkel a másik oldalt riogatták éveken át, majd automatikusan átszavaznak a másik oldalra. A politkusoknak lehet hogy nincsenek elveik, nincs értékrendjük, egyetlen szempont a húsosfazék, de a polgárok nagy része nem ilyen "haladó" szellemû.
3. MZP ugyan egy hülye, de még mindig jobb mint Gyurcsányné lett volna. Viszont Karácsony már szerencsésebb lett volna, vagy Bajnai. De esélyük, pont a 2. miatt nekik sem lett volna.

Orbán leváltásához mindenekelõtt a DK-nak és Gyurcsánynak kellene eltûnnie.

midnight coder 2022.04.11. 13:14:14

@birkamenet: Jaj szegény kis ellenzék, már megint leestél a biciklirõl? Kuss! Én így szoktam leszállni!

Sadist 2022.04.11. 14:56:07

@birkamenet: pedomatyikám, a fityisz soha nem kapott tőlem ikszet ;) Pontosabban technikailag de, viszont mindegyik másik párt és egyéni jelölt is.

Sadist 2022.04.11. 14:57:59

@gigabursch: Ez mondjuk igaz. Ez a kétharmad sokkal inkább az ellenzék bukása, mint Viki győzelme.

Sadist 2022.04.11. 15:04:27

@midnight coder: "Orbán leváltásához mindenekelõtt a DK-nak és Gyurcsánynak kellene eltûnnie."

Az egyetlen helyes dolog az lett volna, ha a választási eredmények kihirdetése után Fletó és az egész sleppje azt csinálja, mint Hitler és a vezérkara április 30-án: szépen ráharapnak a ciánkapszulára, aztán szájon át még utána küldenek egy 9 mm-est. Hogy képletesen vagy szó szerint, nekem kurvára mindegy. Kivétel nélkül az utolsó szálig el kell tűnniük a politikából.

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2022.04.11. 15:29:16

@midnight coder: jól fizetnek titeket seggszopó elembetegeket? puffadt cigány beböfögi, hogy mit kell anyabasznotok, akkor az nem lesz antidemokratikus? :DDD
de még a puffadt sem böfögi be, hanem sokadrangú csicskája :DDDDD

apro_marosan_petergabor 2022.04.11. 21:55:48

@birkamenet: A kicsit értelmesebb balosok (pl. Dr. Mérő) szépen megírta, szó nincs választási csalásról, szó nincs vidéki tájékozatlanságról. Tovább kellene lépdelni a valóság felé...
süti beállítások módosítása