Hogy a tegnapi jövővíziónk ma valóság legyen!

JELENVÍZIÓ

JELENVÍZIÓ

A Fidesz-szavazók és az előválasztás

2021. október 10. - e_zsolt


Az aktuális közvélekedés szerint az ellenzéki előválasztás kizárólag az ellenzéki szavazókat érinti, ennélfogva a Fidesz szimpatizánsainak semmi dolguk nincs annak még a közelében sem. Nagy részük nem is tud arról, hogy egyáltalán ilyesmi zajlik mostanában, akik pedig igen, azok jobbára elfogadják azt a kormányzati narratívát, hogy ez csak egy színjáték, egy úgynevezett Gyurcsány-show. De valóban nem lehet semmilyen számottevő hatása ennek az eseménynek a Fidesz-szavazók jövőjére? Tényleg letudhatják egy legyintéssel?

mod.jpg
Mivel az egyéni képviselőjelöltek rostája az első fordulóban megtörtént, már "csak" a miniszterelnöki kihívó kiválasztása maradt hátra. Annak leendő személyét viszont sokan kulcsfontosságúnak tartják a 2022-es ellenzéki esélyek szempontjából. Mint ismert, a közel egy hétig tartó sajátos póker party Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter között utóbbi all-in-jével véget ért, miután előbbi azt nem tartotta és bedobta a lapjait. Ezzel Gyurcsány Dobrev Klárára és Márki-Zay Péterre véglegesedett a mezőny, s akár cirkusznak tartjuk az előválasztást, akár nem, az mindenképp igaz, hogy azon dől majd el, ki lesz közülük Orbán Viktor kihívója tavasszal, a "valódi" választáson.

S ez vajon egy teljesen lényegtelen kérdés a Fidesz tábora számára? A kemény mag számára talán igen, mivel ők Orbán feltétlen győzelmén kívül nem számolnak mással. De az óvatosabb, előrelátóbb Fidesz-támogatók, akik általában szeretnek megfelelő B-tervvel is rendelkezni, jogosan gondolkodhatnak most el a lehetőségek kapcsán.
Főleg mivel egy egészen sajátos és váratlan helyzet állt végül elő. Némi meglepetésre nem két baloldali jelölt maradt versenyben, akik egyaránt a Fidesz ellenpontjai lennének minden tekintetben, hanem egy baloldali mellett egy tőle markánsan különböző, sőt több tekintetben a Fideszhez közelebb álló jobboldali.

Ezzel pedig költői kérdéssé egyszerűsödik, hogy jövőre mit látna szívesebben a szavazólapon egy Fidesz-szimpatizáns: ha Orbán és Dobrev lenne a választék vagy ha Orbán és Márki-Zay?

Hiszen ha most Márki-Zay győzedelmeskedik Dobrev Klára felett, akkor a Fidesz-tábor bölcsebb, megfontoltabb többsége napokon belül tulajdonképpen hátradőlhet... Ők már fél évvel a '22-es választás előtt nyugodtan vehetik tudomásul, hogy ha esetleg nem is Orbán nyer majd, nagy baj őket akkor sem érheti, hiszen Márki-Zayval közel sem a Gyurcsány-korszak tér vissza. Egy húskedvelőnek sem kell izgulnia, ha azt tudja a vasárnapi ebédről, hogy pörkölt vagy paprikás csirke lesz, akkor viszont igen, ha azt, hogy hogy pörkölt vagy mákos tészta. 

Hallani persze azt a vélekedést is mostanában, hogy a Fidesz számára egy Dobrev-diadal lenne a lottó ötös, mert őt könnyebb lesz majd legyőzni áprilisban. Ez egyrészt nem egy karakán megközelítés, másrészt nem lehetünk feltétlenül biztosak benne, hogy valóban így is lenne. Az ellenzék az előválasztási adok-kapok után szinte biztosan újra összezár majd, s beállnak akár Dobrev Klára mögé is. Ha másért nem, hát azért, mert nem lesz más választásuk. Már most is látható, hogy még a Jobbik támogatói is simán hajlandóak a DK jelöltjeire voksolni, akkor a többieknek ez mennyivel inkább könnyen megy majd!

Ennélfogva könnyen lehet, hogy az ellenzék esélyei 2022-ben alig különböznek majd akár Dobrev, akár Márki-Zay áll az összefogás élén. Akkor pedig az elkötelezett Fidesz-szavazóknak határozottan az az érdeke, hogy utóbbi legyen a majdani kihívó! Három Fidesz-ciklus után sok-sok körülmény, érv és trend szól amellett, hogy ezúttal az ellenzék is felülkerekedhet. S ha ez valóban bekövetkezik, egyáltalán nem lesz mindegy nemcsak a Fidesz jelenlegi támogatóinak, hanem a magyarok túlnyomó többségének, hogy egy erősen balra húzó vagy egy mindkét oldal számára többé-kevésbé tolerálható, középre tartó miniszterelnök veszi-e kezébe a karmesteri pálcát.  

Persze mindebből nem az következik, hogy Fidesz-szavazók tömegeinek lenne célszerű megindulniuk az előválasztási sátrakhoz Márki-Zay Pétert támogatni. (Bár az sem lenne ördögtől való, nem is tiltja semmi, s teljesen logikus, előrelátó és elfogadható lépés lenne a részükről.)
Az viszont következik, hogy ha ugyanezt Dobrev Klárát segítve tennék, az igazi hazárdjáték lenne. Ha ő válna végül kihívóvá, az a Fidesznek tavasszal legfeljebb minimális előnyt biztosítana, az esetleg vele is bekövetkező ellenzéki győzelem viszont a legrosszabb forgatókönyvet jelentené a Fidesz választói számára. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenvizio.blog.hu/api/trackback/id/tr7116715740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.10.11. 18:11:45

Nyilván a kisemberek ideális ellenfele GYurcsányné. De Márki-Sorosra is legyőző csapást mérünk, ha kell.

Politológus Mihály 2021.10.11. 18:48:53

Elképzelem, ahogy az egyszeri fidesz-aktivista miután aláírta, hogy Stop Gyurcsány megkapja az ukázt, hogy szavazzon le Gyurcsánynéra... Tuti végtelen ciklusba kerül szegény :)

Abszolút egyetértek, gyönyörűen tökönszúrhatják magukat, ha megpróbálják Dobrevet megtolni.

dare 2021.10.11. 19:07:46

@Politológus Mihály: Azért megpróbálják, sajnos olvastam ilyet is pl a vadhajtásokon vagy a mandin.
Tudják jól, hogy Dobrev Klára lesz nekik a jó választás.

DFK 2021.10.11. 19:25:38

Az első fodulóban MZP megtolása lehetett az érdek, ugyanis MZP arca nagyon megnőtt a váratlan eredménytől. Be is szólógat a leendő szövetségesnek.

Nancsibacsi 2021.10.11. 20:07:51

A Fidesz szavazók Dobrevre szavaznak - csaxólok. Ennek nem az a tétje hogy ki alakít kormányt, mert azt úgyis az fog akit a parlament megbíz vele. Viszont Dobrevre és beosztottjaitra Jobbikos tuti nem fog szavazni.

Sir Galahad 2021.10.11. 21:29:40

Tökéletesen mindegy. A választás az egyéni körzetekben dől el, nem azon múlik, hogy ki a miniszterelnök-jelölt.
.

Dont forget to bring a towel 2021.10.11. 21:59:00

@Nancsibacsi: dehogynem, ótvar proli lett a jobbik szavazótábora.

ulpius66 2021.10.11. 22:04:28

Ha mán a ballibsi ellenzék volt olyan kedves, és felkérte a Fideszt, ugyan a szavazóival választassa mán ki, ki is lenne az ideális ellenfél az Orbán számára...... és a fideszes szavazók értek e felkéréssel, azzal meg mi a baj?

ulpius66 2021.10.11. 22:06:32

Ha teszem azt, a nemzeti-keresztény-konzervatív oldalon is lenne előválasztás, és mondjuk a második fjordulóban állva maradna az Orbán és a Lázár.... akkor a ballibsi választók kire savaznának?????????????????

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.10.11. 22:36:10

Látom fideszkomcsik megdolgoznak a pénzünkért!

kewcheg 2021.10.11. 22:59:18

Dobreva jobb a Fidesznek, mert győzelme esetén nincs félnivaló a fidesz nemzeti tőkéseinek, mert hallgatólagos megegyezés van, hogy egymás vagyonát békén hagyják....

birkamenet 2021.10.12. 00:03:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De Márki-Sorosra is legyőző csapást mérünk, ha kell. "

Tudjuk te közismert bulgár futóbolond hogy MZP is Soros ügynök vagy norvég álcivil vagy NGO vagy migráns lesz nemsokára. Erre a halovány gyenge és kontraproduktiv fake news terjesztésre Putyin gazdád egy darab kopejkát se fog utalni, mehetsz megint az ingyenkonyhára túlélni!

birkamenet 2021.10.12. 00:05:29

@kewcheg:

te ostoba fake news terjesztö, az össz-orbán-ellenzéki szövetség arról szól, hogy csak egy darab biztos kormányzási program van: orbán és a NER hálózatának az atomjaiban való felszámolása és az egész bünbanda fegyházba vágása. Orbán lyányát még külföldröl is vissza fogják hozni!

birkamenet 2021.10.12. 00:07:51

@Nancsibacsi: "A Fidesz szavazók Dobrevre szavaznak - csaxólok. "

A ti közismert kétmilliónyi agysebész agyatokat ismerve 99%-otok tavasszal is Dobrevre fog szavazni, mert "Há a múttkor is arra kellett!"
Így fognak a fidess birkák Dobrevnek háromharmadot összehozni.

sírjatok 2021.10.12. 00:50:37

@Politológus Mihály: igen igen, mert aki a fideszre szavaz, az mind 60 iq-s vidéki disznószaros csizmás paraszt, aki csak a templomból tájékozódik két asszonyverés közt :/

Tudnám, hogy egy ilyen banda hogy ver mindig le titeket, okos embereket :)

Dont forget to bring a towel 2021.10.12. 07:38:02

@sírjatok: pontosan :D ha a fideszesek ostoba hülyék, akkor milyenek lehetnek azok, akiket rommá vernek választrásról választásra

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.12. 07:44:43

@birkamenet: "az egész bünbanda fegyházba vágása"

Helyes. Pillanatnyi hezitálás nélkül leszavaztam az idióta MZP-re. Egy üres öltönyre is leszavaztam volna. :-)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.12. 07:46:00

@Dont forget to bring a towel: "akiket rommá vernek választrásról választásra"

Senkit nem vernek rommá 2010 után. Sima választási csalással "nyernek".

midnight coder 2021.10.12. 07:51:02

Kormányon bárki inkább mint Gyurcsányné - a DK nem máskostészta hanem patányméreg. Ugyanakkor, ha a DK nyer az elõválasztáson, az azokat a volt FIDESZ szavazókat is mozgósítja, akik amúgy már nem szavaznának Orbánra mert tele a tökük a lopásokkal, a stadionokkal és a többi marhasággal. Ugyanakkor Gyurcsányék kormányzása hagyott olyan maradandó emléket, hogy Gyurcsánynéval szemben csak elmennek még a Patásra is szavazni.

Az pedig, aki balról azt várja, hogy a Jobbikos akit fennállásuk óta náciztak Gyurcsányék majd rohan leszavazni Gyurcsánynéra az idióta. Ez nem az MSZP kormány akik anno bárki mögé összezártak volna csak elkerüljék az elõrehozott választásokat.

Kampfer 2021.10.12. 09:10:49

@_atpijkamo_: "Helyes. Pillanatnyi hezitálás nélkül leszavaztam az idióta MZP-re. "

Jól tetted, a te döntésed. Ettől azonban még nem lettél sem több, sem különb bármely szavazónál, aki a kormányt támogatja.

"Egy üres öltönyre is leszavaztam volna. :-)"

Nos, ETTŐL vagy te sokkal kevesebb, ostobább, butább és egyszerűbb, mint egy kormányt támogató szavazó!

"Senkit nem vernek rommá 2010 után."

Ó, dehogynem. A fajtádat. Titeket. Nem kicsit!

"Sima választási csalással "nyernek"."

Persze-persze. És erre nyilván megdönthetetlen és tucatnyi bizonytékod is van. Illetve, ha neked nincs is, de anyukádnak, a szomszéd kutyájának, sőt, a dobrevnénak biztosan van! Ahogy a csótány is már évek óta előhozza a ME titkos számlájáról szóló bizonyitékait! Ja, nem... Lol...
Az eredményt el is fogadta, sőt, legitimálta is a 'zellenzék'. Neked nem szóltak??? Te szegény...
Kamp.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.12. 10:00:57

@Kampfer: "megdönthetetlen és tucatnyi bizonytékod is van."

Persze. Kezdve ott, hogy a kampány költések a megengedettnek a sokszorosa fide$$ esetében, tonnaszámra vannak bizonyítékok.

Kampfer 2021.10.12. 10:11:04

@_atpijkamo_: "Kezdve ott, hogy a kampány költések a megengedettnek a sokszorosa fide$$ esetében..."

Ahogy miindegyik esetében. Igen, a dobrevné csótánypatkányék is, a maszop is és a többiek esetében is. Ez nem azt jelenti, hogy elcsalták a választásokat.

"...tonnaszámra vannak bizonyítékok."

Akkor a fajtád miért ül bent a parlamentben? Miért vette át a mandátumát, miért esküdött föl? Miért legitimálta az eredményeket?
Kamp.

0dzsud0 2021.10.12. 10:55:38

"S ez vajon egy teljesen lényegtelen kérdés a Fidesz tábora számára? A kemény mag számára talán igen, mivel ők Orbán feltétlen győzelmén kívül nem számolnak mással."

Sokkal valószínűbb, hogy épp a keménymag indul most Dobrevre leszavazni, mert már most szeretne dolgozni kedvenc pártja győzelmén, nem csak jövő áprilisban.

"Hiszen ha most Márki-Zay győzedelmeskedik Dobrev Klára felett, akkor a Fidesz-tábor bölcsebb, megfontoltabb többsége"

Ez a többség most honnan? Eddig ők voltak többmillió birkázva, most meg már feltételezzük, hogy MZP-vel tulajdonképpen úgysincs problémájuk, ezért bölcsek. Hát jó. De azért szerintem aki hajlandó részt venni fideszesként az előválasztáson, az inkább Dobrevet tolja. MZP is értelmezhető egyfajta kárminimalizálásként, de ezért felesleges növelni az előválasztási részvételt.

"Az ellenzék az előválasztási adok-kapok után szinte biztosan újra összezár majd, s beállnak akár Dobrev Klára mögé is. Ha másért nem, hát azért, mert nem lesz más választásuk."

Igen...ez az, ami már most látszik, hogy nem fog ilyen simán megtörténni.

"Már most is látható, hogy még a Jobbik támogatói is simán hajlandóak a DK jelöltjeire voksolni, akkor a többieknek ez mennyivel inkább könnyen megy majd!"

Két tévedés. Először is komoly hiba ezt a Jobbikot úgy kezelni, hogy "hű, még a szélsőjobb is Klárikát támogatja, micsoda összefogás", ennek a pártnak ugyanis már egy ideje nincs szélsőjobbos szavazója, mert ők már rég a MiHazánkban vagy a Fideszben vannak. Akik maradtak, sima ex-MSZP-s prolik, nem áll tőlük annyira távol Gyurcsányné, mint egy korábbi jobbikostól. Másrészt pedig egyelőre annyit tudunk, hogy a Jobbik vezetése kötelezte el magát a DK mellett, a szavazók közel sem biztos, hogy automatikusan követik ezt az irányt, pláne, hogy szegény Jakabot már látványosan nem veszi emberszámba senki. A negyedik helyet szerezte meg az előválasztáson, önállóan már valószínűleg a parlamentbe is necces lenne bejutniuk, nekik végük. Kár rájuk hivatkozni, mert finoman szólva sem jelképezik a "nagy ellenzéki összefogást".

"Ha ő válna végül kihívóvá, az a Fidesznek tavasszal legfeljebb minimális előnyt biztosítana"

DKlára előnye elsősorban nem abban rejlik a Fidesz számára, hogy esetleg nem áll be mindenki az egyetlen ellenzéki jelölt mögé, hanem hogy a jelenléte aktivizál várhatóan rengeteg olyan Fidesz-szavazót is jövőre, akik MZP indulása esetén mondjuk simán otthon maradnának. Én értem a szerző mondanivalóját, hogy tök jó lenne, ha a fideszesek elmennének MZP-re szavazni, hátha segítenének leváltani Orbánt, de ha el is mennek, azt többségében valószínűbb, hogy kizárólag azért teszik, mert még nagyobb Fidesz-győzelmet remélnek jövőre, ha Dobrev indul. Ne legyen kétség, ha MZP nyer most, ők jövőre akkor is a Fideszre szavaznak, ezen nem változtat az előválasztás.

0dzsud0 2021.10.12. 10:56:23

@midnight coder: "a DK nem máskostészta hanem patányméreg."

Tűpontos.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.12. 16:37:53

@Kampfer: "nem lettél sem több, sem különb bármely szavazónál, aki a kormányt támogatja."

Nem lettem semmi a szavazástól, se jobb, se rosszabb, se hazaáruló, aki a tolvaj kormányt támogatja,

Kampfer 2021.10.12. 20:06:00

@_atpijkamo_:

"Nem lettem semmi a szavazástól, se jobb, se rosszabb..."

Tehát akkor vissza is vehetsz az orcádból, hogy "hazaáruló, aki a tolvaj kormányt támogatja" módon minősíts bárkit! Ugyanúgy jogunk van a kormányt támogatni, ahogy a fajtádnak joga azt a söpredék, tudatlan, hungarofób selejt ellenséget támogatni!
Az már egy más kérdés, hogy hozzád hasonlóan persze egy normális és értelmes érvet sem tudtok fölhozni azon túl, hogy 'tolvaj', 'mészáros' és 'o1g'. Ergo nyugodtan kijelenthető, hogy ócska kis agyhalott vagy te is, ahogy a legtöbb csótányista!
Kamp.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.12. 22:13:03

@Kampfer: ""hazaáruló, aki a tolvaj kormányt támogatja" módon minősíts bárkit!"

Márpedig nem tudok másképp minősíteni olyan hazaárulókat, akik az ország kifosztásához, elszegényítéséhez, lerohasztásához tapsolnak, támogatnak.

0dzsud0 2021.10.12. 22:44:07

@_atpijkamo_: Itt inkább te vagy abban a helyzetben (hosszú évek óta), hogy mindenki más lenéz. No offense.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 00:19:53

@0dzsud0: Kurvára leszarom, hogy a hazaárulók mit gondolnak egy igazi hazafiról. :))

Kampfer 2021.10.13. 09:01:44

@_atpijkamo_: "Márpedig nem tudok másképp minősíteni olyan hazaárulókat, akik az ország kifosztásához, elszegényítéséhez, lerohasztásához tapsolnak, támogatnak."

Pontosan ezért rühellem a fajtádat! És ezért vagyok hajlandó támogatni egy kormányt ellened/ellenetek! A balfaszok pontosan ezt tették. Kifosztották, lerohasztották, tönkreverték és szétbarmolták. Ezért ellenetek bármi eszközzel érdemes küzdeni! A korrupciót meg pont leszarom, mint minden kormány és hatalom sajátosságát.

"Kurvára leszarom, hogy a hazaárulók mit gondolnak egy igazi hazafiról."

Pontosan igy vagyunk a fajáddal és veled mi is. @0dzsud0: társunk tűpontosan irt le téged! Én persze n em szarom le, hogy miként vélekedsz, szerintem ezért minimum meg kéne dögölnöd kinok között. De ugye már '15 óta ezt gondolom rólad! Nem hazafi vagy te, hanem csak egy gerinctelen, hazátlan, balliba senkiházi söpredék!
Kamp.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 10:37:32

@Kampfer: A geci még az elkúrónál is szarabban kormányoz.

"Az Orbán-kormány felülmúlta a Gyurcsány-kormányt – államadósságban"

hvg.hu/gazdasag/20210217_allamadossag_aht

0dzsud0 2021.10.13. 10:55:32

@_atpijkamo_: Ezt talán célszerűbb a környezetedre hagyni, hogy megítélje rólad, de azért persze aranyos, ha te már meggyőzted magad, hogy te vagy a hazafi. :)))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 10:57:45

@0dzsud0: "te vagy a hazafi"

Nem olyan bonyolult ez, mint gondolod. Én Magyarország felemelkedését szeretném, te a lerontásához tapsolsz, te vagy a hazaáruló.

Kampfer 2021.10.13. 11:28:18

@_atpijkamo_: "A geci még az elkúrónál is szarabban kormányoz."

Az teljesen természetes, hogy egy magadfajta ostoba küretmaradék, illetve egy 'hávégé' szint
szennyedék brigád igy látja. Ez a problémakör a ti genetikátokról, illetve anyádék vérfertőzéséről szól és nem a kormányzatról.

"Az Orbán-kormány felülmúlta a Gyurcsány-kormányt – államadósságban"

Vagyis az ezerféle gazdasági-pénzügyi paraméter közül te és a fajtád szokás szerint kiemeltek egyetlen egyet. Értjük. Ez is csak a nagyon korlátolt képességeitekről és a gerinctelen pofátlanságotokról szól. De ugye ez egy fostos kismacskától nem is lehet meglepő.

"Nem olyan bonyolult ez, mint gondolod."

Ez láthatóan számodra és a fajtád számára bonyolult.

"Én Magyarország felemelkedését szeretném, te a lerontásához tapsolsz, te vagy a hazaáruló."

Amennyiben te a felemelkedés alatt a dobrevné csótánypatkány és a 'férje' ámokfutását érted, akkor mindenkinek jobb volna, ha anyáddal együtt megdögölnél!
Mi ahhoz tapsolunk, hogy van önálló külpolitikánk, nem tántorog az összeomlás szélén az ország, 15%-ot adózunk és nem 36%-ot (+ szuperbruttó), nem szarják össze migrik a köztereket, nem mehetnek be mindenféle betegbogarak a gyermekek közé, nem bűn magyarnak lenni és van fejlődés gazdaságban, családpolitikában, pénzügyek terén és van jövőkép. Nem baj, ha ez fáj neked, ez legyen a te bajod és anyádé! Tőlem tarthatod magad 'hazafinak', de továbbra is csak az maradsz, ami hosszú évek óta látszik itt belőled... És az nem is hazafiság, nem is emberség, nem is gerinc és nem is értelem!

@0dzsud0: Ez már '15 óta egy ilyen ostoba nyomorult, hasonló ahhoz a 'birkamenet' nevezetű képződményhez.
Kamp.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 13:10:40

@Kampfer: "ezerféle gazdasági-pénzügyi paraméter közül"

Az ezerféle más gazdasági paraméterben is az EU végén kullogunk. A versenyképesség a béka segge alatt van, az EÜ szétesett, az oktatás romokban, életszínvonal Románia alatt, fizetések Bulgária szintjén. Még Matolcsi is a rossz gazdaságon vergődik, pedig ő a geci mindkét balkeze. :))

Az utolsó két évben a GDP 0,1%-ot emelkedett. 2 ÉV ALATT!!!!

Törvényt hozott a geci az államadósság csökkentésére, beleírta az alkotmányba, és hol az államadósság? Több, mint duplája, még GDP arányosan is szemernyivel se lejjebb, mint ahol az elkúrótól átvette.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 13:11:36

@_atpijkamo_: "önálló külpolitikánk"

:))

Úgy ugrál a geci, ahogy Putyin fütyül. Meg a kínaiak.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 13:13:34

@Kampfer: "önálló külpolitikánk"

:))

Úgy ugrál a geci, ahogy Putyin fütyül. Meg a kínaiak.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 14:00:36

@Kampfer: Olyan jól kormányoz a geci, hogy a szeptemberi kormányrendeletet októberben már vissza is vonta. :))

444.hu/2021/10/13/visszavontak-a-rendeletet-ami-szerint-csak-kepzettseggel-lehet-langost-sutni

Kampfer 2021.10.13. 15:31:03

@_atpijkamo_: "Az ezerféle más gazdasági paraméterben is az EU végén kullogunk."

Úgymint: beruházási ráta, foglalkoztatottság, negyedéves gdp emelkedés, államadósság (gdp arányosan), évesített gdp bővülés?
Nos, nyilván nem ez az első és utolsó eset, hogy hazudsz és/vagy hülye vagy valóságot értelmezni.

"A versenyképesség a béka segge alatt van..."

Gondolom ezért van púpon a befektetések volumene...
Nos, nyilván nem ez az első és utolsó eset, hogy hazudsz és/vagy hülye vagy valóságot értelmezni.

"...az EÜ szétesett..."

Nos, nem úgy, mint a hazádban és mintaországodban, oláhiában, igaz, te kis majomfasz?
index.hu/belfold/2021/10/13/szijjarto-peter-koronavirus-romania-egeszsegugy/

Ezért hoznak IDE betegeket máshonnan. Ok.
Nos, nyilván nem ez az első és utolsó eset, hogy hazudsz és/vagy hülye vagy valóságot értelmezni.

"...az oktatás romokban..."

Mekkora mázli, hogy a fajtátok egy virágzó oktatási rendszert adott át! Ja, várjunk csak! Nem. Egy nagy rakás szeméthegyet adott át, amit valamiért oktatásnak neveztek. Más a vízió, te kis patkányivadék! Közoktatás lecsó, egyházi és alapítványi oktatási hálózat épül. Persze, ott a fajtádnak ugye picit nehezebb dolga lesz. ;-) Segítek: ez a cél!

"...életszínvonal Románia alatt..."

Valóban. Ezért állnak sorban a mentők a kórházaik előtt, ezért szabdalja szanaszét Erdélyt az autópálya-hálózat (ja, nem...) és ezért sodródnak kormányválágból kormányválságba évek óta. Ok.
Nos, nyilván nem ez az első és utolsó eset, hogy hazudsz és/vagy hülye vagy valóságot értelmezni.

"...fizetések Bulgária szintjén."

Ha szar a fizud, alkudj ki többet, válts állást vagy tanulj mást! Nem írja elő jogszabály, hogy nem változtathatsz a sorsodon! Ha ehhez hülye és/vagy gyáva vagy, akkor tengődj vagy dögölj éhen. Nem kár érted!

"Még Matolcsi is a rossz gazdaságon vergődik, pedig ő a geci mindkét balkeze."

Zavart érzek az agyhalotti erőben! Balfaszkám! 4-5 éven keresztül mindennek elhordtad a Matolcsit! Sőt! Ő volt maga, a geci. Most akkor ő jó vagy rossz? Okos vagy hülye? Szakember, vagy dilettáns? Mert így most ismét csak magadból tudtál seggfejet csinálni, te takonytúró!

"Az utolsó két évben a GDP 0,1%-ot emelkedett. 2 ÉV ALATT"

:-) Így van, kis krumplibogaram. Nem véletlenül a '10-'19-es adatod hoztad elő, te kis csótányista gecitarisznya! :-) És te hol alukáltál az elmúlt két évben? Sajnálom, hogy nem valami dögkút alján...

"Törvényt hozott a geci az államadósság csökkentésére, beleírta az alkotmányba, és hol az államadósság?"

Nominálisan emelkedett. Szerkezetét tekintve és a belföld felé való eladósodottság mértékét tekintve sokkal előnyösebb és kiszámíthatóbb pályát feltételez.

"...még GDP arányosan is szemernyivel se lejjebb, mint ahol az elkúrótól átvette."

Miközben a GDP emelkedése (nominálisan) '10 és '21 között...? Mert ugye ezzel volna értelmezhető az okoskodásod, te patkány!

"Úgy ugrál a geci, ahogy Putyin fütyül. Meg a kínaiak."

Mennyivel jobb volt, amikor csak kétféle ember tudta föltörölni a követ azzal a balázspéter nevezető lénnyel és azzal a kazalhajú gönczivadékkal! A boldog és a boldogtalan. Mázli, hogy akkor épp nem más füttyszavára táncolt az egész kúrmány! Ja, de... A jó qrvaanyádat!

"Olyan jól kormányoz a geci, hogy a szeptemberi kormányrendeletet októberben már vissza is vonta."

Vagyis képes az önkorrekcióra. Ez alapvetően jó hír. Ellentétben a fajtáddal, aki ugye már 'hardverből' egy mocskos rohadt kis geci, ahogy te is az vagy!

Simán lehet, hogy az Orbánék rosszul kormányoznak! Azt nem hiszem el, hogy a 'zellenzék' random összetevője bármit is jobban csinálna!

Az egészségügy egy komoly hibát viszont valóban vétett! Nem vágta el a köldökzsinóroddal együtt a nyakad is a szülőszobán, te csótányista kis rohadék! Dögölj kínhalált!
Kamp.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 15:32:43

@Kampfer: "negyedéves gdp emelkedés"

Nézzünk 8 negyedévet. Az pontosan 0,1%. Negyedéves átlagban ~0,01% "emelkedés". :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 15:48:19

"Háromszáz gyerek vár komoly gerincműtétre, és jelenleg csak heti egy-két beavatkozást tudnak elvégezni az ország legnagyobb centrumában. koronavírus miatt leállított egészségügy újraindítására."

www.valaszonline.hu/2021/07/07/egeszsegugy-gerinc-deformitas-emma-tunyogi-csapo-miklos-varolista-riport/

0dzsud0 2021.10.13. 16:52:33

@Kampfer: "Ez már '15 óta egy ilyen ostoba nyomorult, hasonló ahhoz a 'birkamenet' nevezetű képződményhez.
Kamp."

Tudom, azóta olvasom, igen szórakoztató. A nagy hazafiságából valahogy rendre a legsötétebb, kártékony DK-s érvek bújnak elő, szemem sem rebben már ezen. :)

Kampfer 2021.10.13. 17:17:31

@_atpijkamo_: "Nézzünk 8 negyedévet."

Mivel közben nem állt meg egy világ gazdasága, ugye? Egy csótányistának ennyi ész épp elég... Sajnos nem vitt el téged a járvány, az megért volna ennél nagyobb anyagi veszteséget is!
Serintem meg nézzünk 9 évet! Ez ilyen...

"Negyedéves átlagban ~0,01% "emelkedés"."

Értem. Tehát, ha idén decemberben éves szinten 7-8% közötti lesz az emelkedés, akkor az is szar, ugye? Te idióta...

"Háromszáz gyerek vár komoly gerincműtétre, és jelenleg csak heti egy-két beavatkozást tudnak elvégezni az ország legnagyobb centrumában. koronavírus miatt leállított egészségügy újraindítására."

Csináljuk úgy, mint a románok? Vagy az olaszok, ukránok??? Mit szeretnél, kis fostos? Azt vakard már ide, hogy a tejjel-mézzel folyó, bajorkolbásszal kerített merkelisztánban miért hiányzik szövetségi szinten kb. 11 ezer orvos??? Hm...? Kispofa... Mindig lesz várakozás! Sőt, egyre több! Jobb, ha megszokod...

"Csernobil vagy magyar kórház? Tippeljen!"

Újat mutass, kis fostos! :-) Vita a kivitelező és a beruházó között. És épp ott, abban a kórházban állítottak tavaly hadrendbe egy teljesen korszerű, felújított, tip-top kis járványügyi osztályt. Jóbarátnő ott dolgozott fél évig, nem én mondtam, hogy qrvajó! :-) Te kis fostos...

"Soha nem volt még egyértelműbb, hogy romokban a magyar egészségügy"

Az ugye megvan, hogy ötéves cikkekkel akarsz itt okoskodni, kispatkány? :-)

Szánalmas kis csótányista féreg vagy, annak szart az anyád és sajnos nem haltál bele! Ganajtúróként élsz és úgy is fogsz megdögleni, ballibám! Nem hazafi vagy te, hanem egy hazátlan, agyatlan, gerinctelen, jellemtelen, fajtalan küretmaradék. Az ideális ellenzéki szavazó mintapéldánya...

@0dzsud0: Touché! Tűpontosan látod. Több, mint öt éve, még a migriválság idején bukkant föl ez a szar. Azt nem értem, hogy mit keres még itt? Miért nem takarodott már el oláhiába? Mindig annyira odavan velük, akkor mit keres még itt? Szívből örülnék neki, ha kínhalált halna! Lehetőleg a koszos családjával együtt!
Üdv: Kamp.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 18:42:09

@Kampfer: "Mivel közben nem állt meg egy világ gazdasága, ugye?"

Ja, 2006-ban is világgazdasági válság volt. De nem pénzöntéses, hanem pénzmegvonásos. teli szájjal üvöltöttetek az elkúróra. Mindössze mi letolt gatyával kaptuk a nyakunkba az elkúró jóvoltából. Most is váláság volt, csak minket kétszer annyira ütött meg, mint pl. a lengyeleket, most vagyunk 2019-es szinten. Rohadt nagy dicsőség. A geci is és az elkúró is egy tehetségtelen pöcs.

"ha idén decemberben éves szinten 7-8% közötti lesz az emelkedés, akkor az is szar, ugye?"

Hát kb. pontosan. Még sehol se leszünk ezzel se, akkorát zuhant a gazdaság az impotens geci jóvoltából.

"Vagy az olaszok"

Csináljunk. 80% fölött az átoltottság. Nincs nekik oltásellenes geci hazaáruló mini szterelnökük.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 18:44:27

@Kampfer: "épp ott, abban a kórházban"

Az egész egészségügy lepusztult, nem csak egy kórház.

" ötéves cikkekkel"

Most még sokkal szarabb, mint öt éve.

Kampfer 2021.10.13. 20:36:28

@_atpijkamo_: "Ja, 2006-ban is világgazdasági válság volt."

Az 2008 októberében kezdődött, te ostoba faszparaszt!

"De nem pénzöntéses, hanem pénzmegvonásos."

Értelmes ember ezt akkor is úgy fogalmazta meg, hogy nem reálgazdasági, hanem pénzügyi válság. Hátha segítettem, te tudatlan gyökér!

"...teli szájjal üvöltöttetek az elkúróra."

Joggal, mivel a 2004-2008 közötti időszakban szakadtunk le leginkább a V4-ek többi államától. Ajánlott irodalom a V4-ek gdp változása 2004-2009 között egy közös grafikonon!

"Most is váláság volt, csak minket kétszer annyira ütött meg, mint pl. a lengyeleket"

Értelmes ember ezt úgy fogalmazza meg, hogy a mostani válság közvetlenül a reálgazdaságot érintette a lezárások és a beszállítói láncok fölbomlása miatt.
És az, hogy minket mennyire ütött meg, szerintem ne egy magadfajta kis ostoba szartartály akarja meghatározni, bízzuk ezt az ehhez értő szakemberekre. Nos, ők közel sem úgy vélik, ahogy te. És az is lényegtelen, hogy te erről a tényről mit gondolsz, hülye vagy hozzá!

"most vagyunk 2019-es szinten."

Hazudsz! Már a második negyedévben ott voltunk. Most a negyedik negyedév elején tartunk, krumplibogaram!

"Hát kb. pontosan. Még sehol se leszünk ezzel se, akkorát zuhant a gazdaság az impotens geci jóvoltából."

Értjük. Tehát ehhez is éppen annyira segghülye vagy, mint minden máshoz. Ok.

"Csináljunk. 80% fölött az átoltottság. Nincs nekik oltásellenes geci hazaáruló mini szterelnökük."

Vezesd már le, te majomfasz, hogy mi a jó qrvaanyádat kellene tenni a magasabb átoltottsághoz? Mi gátol meg egy oltástagadót abban, hogy beoltassa magát? Ott van mögötte felhúzott kalával egy kormánytisztviselő? Netán maga a 'zorbán'?
Oltóanyag van? Van. Orvos, oltópont van? Van. Csak oda kell menni és ennyi. Nem megy? Nem. Kötelezzük rá? Akkor meg az volna a bajod, hogy a nácifasiszta kormány kötelezi a szegény liboldókat, hogy oltakozzanak...! Te hülye fasz...

"Az egész egészségügy lepusztult, nem csak egy kórház."

Nyilván azért hoznak most ide románokat gyógyítani. Ok.

"Most még sokkal szarabb, mint öt éve."

Ebben egyetértünk. Sajnos nem halt ki a fajtád, pedig öt év azért elég hosszú idő lehetett volna ehhez. Még mindig lélegeztek és pusztítjátok a levegőt. Öt éve még azt hihettük, hogy mostanra megdögletek. Sajnos nem így történt. Ez így tényleg szar, ezt jól látod, te patkány!
Kamp.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 21:12:07

@Kampfer: "a 2004-2008 közötti időszakban szakadtunk le leginkább a V4-ek többi államától."

A fasz Bokros csomagja 2006-ig hatott. A leszakadás fele 2006-2010 közötti válság alatt volt, a másik felét a geci foganatosította világgazdasági konjunktúrában. Az utóbbi a nagyobb teljesítmény. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 21:15:07

@Kampfer: "kellene tenni a magasabb átoltottsághoz?"

Hát az tök egyszerű. A geci gazdádnak abba kellene hagynia az oltásellenes propagandát, és tájékoztatnia kellene a járvány mindenkori állásáról. Ha az emberek látnák, mi megy a kórházakban, hogy hullanak az oltatlanok, milyen reménytelen körülmények között haldokolnak az intenzíven, sikoltozva könyörögnének az oltásért.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 21:16:28

@Kampfer: "azért hoznak most ide románokat gyógyítani."

50-et. Az nem oszt, nem szoroz.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 21:18:06

@Kampfer: "Sajnos nem halt ki a fajtád"

Szar érzés nektek, román dezinformátoroknak, hogy vagyunk még páran magyar hazafiak? Hát egyél szart kínodban, fide$$fasszopó. :))

Kampfer 2021.10.13. 21:35:00

@_atpijkamo_: "A fasz Bokros csomagja 2006-ig hatott."

Na, ennyi értelme van a te faszságodnak, te román patkány. 2006-ig? Csak két kormány váltotta már egymást addig, te hülyefasz. Ugyen mely hatás hatott még 2006-ban abból, amit a bokrosló megálmodott, te idióta?

"A leszakadás fele 2006-2010 közötti válság alatt volt..."

2006-ban milyen válság volt azon túl, amit a fajtád hozott, te ostoba fostos? 2008 októberben szakadt a plafon, te idióta. Addig konjunktúra volt, amit a csehek, lengyelek, szlovákok ki is tudtak használni, a csótányista fajtád nem.

"A geci gazdádnak abba kellene hagynia az oltásellenes propagandát..."

Egy mondatot idézz a kormánytól, ami oltásellenes és ami lebeszélne az oltásról, te hazug román majomgeci!

"...és tájékoztatnia kellene a járvány mindenkori állásáról."

Még a közmédián is minden nap többször van tájékoztatás, hétvégét kivéve. És épp ma is elmondta nem egy orvos, hogy 90%-ban oltatlanok vannak intenzíven, te szartartály!

"Ha az emberek látnák, mi megy a kórházakban, hogy hullanak az oltatlanok, milyen reménytelen körülmények között haldokolnak az intenzíven, sikoltozva könyörögnének az oltásért."

Épp a románoknál mutogatják már hetek óta, te oláh patkány. És mit értek el vele? Láthatod a hírekben. Amíg nem érinti közvetlenül az embereket, addig leszarják, tökmindegy, milyen szavazók.

"50-et. Az nem oszt, nem szoroz."

Tán orvos is vagy, krumplibogár? Ja, nem. Csak a pofád nagy, mert ingyen van, te geciputtony. Mellesleg, ha mind az 50 egy fajtádbéli helyére kerülne, nem is zavarna az sem, ha akár ezret hoznának ide!

"Szar érzés nektek, román dezinformátoroknak, hogy vagyunk még páran magyar hazafiak?"

Tévedésben vagy, te oláh patkány! Az a szar érzés, hogy egy ilyen fajtádbéli galandférget nem lehet az anyjával együtt kinyírni, ahogy pedig kellene, mert annyit adnának értetek, mint egy emberért!

"Hát egyél szart kínodban, fide$$fasszopó."

Én nem szorulok rá, te éhenkórász román cigány! Tudod, nem én sírtam itt évek óta, milyen szar az élet, milyen mocsok az adórendszer! Jól keresek, van pénz szarvaspörire is és fűtésre, benyára is! :-) Az, hogy egy fajtádbéli hazátlan szocdem cigány szarul van, az rám pozitív hatással van! Az, hogy éltek, az egész magyarság átka, ezzel (még) együtt kell élnünk. Persze, ledobott már magáról a magyarság nálatok retkebb férgeket is!
Qrvaanyádat, te fostos román csótányista cigány! Anyáddal és családoddal együtt dögölj fájdalmas kínhalált!!!
K.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.13. 21:59:51

@Kampfer: "2006-ig? Csak két kormány váltotta már egymást addig"

3: pufajkás, geci, meggyesi-elkúró. Bokros nagyon szarul csinálta, de végül is a csomagja megalapozta a következő egy évtized fejlődését. Ezt egyik kormány se tudta elbaszni.

"Egy mondatot idézz a kormánytól, ami oltásellenes és ami lebeszélne az oltásról"

Ritkán beszél kifejezetten ellene, inkább az oltás körüli bizonytalanságot növeli. De olyan is van:
"Nagyon riasztóak a hírek, és sokat rendeltünk ebből a vakcinából" - mondta Orbán Viktor.
privatbankar.hu/cikkek/kozerdeku/orban-viktor-a-kovetkezo-hat-het-donto-lesz.html

"Még a közmédián is minden nap többször van tájékoztatás"

Hazudsz, fide$$fasszopó.

"És van rengeteg kérdés, amire egyáltalán nem kapunk választ. Napi „tájékoztató” abban a nevetséges formájában sincs, amikor újságírók nélkül tartottak sajtótájékoztatókat, ez mondjuk annyira nem is baj. De máshol sem lehet szakembereket kérdezni arról, hogyan áll a járványhelyzet, mik a kormányzati tervek. "

444.hu/2021/10/11/belevagunk-a-lehetetlenbe-tajekoztatast-kerunk-a-jarvanyrol

"Tán orvos is vagy"

Biológiából van kandidátusim. De ehhez elég a józan paraszti ész is.

"a románoknál mutogatják már hetek óta"

Itt be se engedik a TV stábot.

"Jól keresek"

Csak 4 elemivel nem találsz. :))

GyMasa 2021.10.13. 23:12:56

@Kampfer:
"... szokás szerint kiemeltek egyetlen egyet. "
Ráadásul pont egy olyat, amit a világon SENKI nem használ az államadósság mértékének az osztályozására vagy bármiféle következtetés levonására.
De azért nagyon rá vannak görcsölve erre az egy számra... (merugye más nem nagyon van :-D )

(Igaz, ezt hívják az érveléstechnikában a "mazsolázgatás"-nak)

Kampfer 2021.10.14. 05:57:59

@_atpijkamo_: "Bokros nagyon szarul csinálta, de végül is a csomagja megalapozta a következő egy évtized fejlődését. Ezt egyik kormány se tudta elbaszni."

Egyrészt: ne magyarázz, te kis fostos! 2006-ban nem volt válság, hazudsz! Konjunktúra volt.
Márészt: az a faszparaszt bokros már 2002-ben sem éreztetett semmit az egészből, tekintve, hogy az ő 'csomagja' már a Horn kormányát is finomtásokra késztette, utána pedig 4 év polgári kormányzás jött egészen más szemlélettel. Már 2001-ben egész másként festett az államháztartás, te majom!

"Ritkán beszél kifejezetten ellene, inkább az oltás körüli bizonytalanságot növeli."

Ótvar kis vakarózás, te rohadék! Hazudtál, konkrétan!

"Hazudsz, fide$$fasszopó."

Keversz a szaros, retardált kölkeiddel, te kis geci! Te ugattál róla anno, hogy nem is nézed. Akkor hogy tudod megtélni, te büdös kis csótányista?

"És van rengeteg kérdés, amire egyáltalán nem kapunk választ."

Mert nyilván csk az lehet lényeges kérdés, amit a fajtád propagandistái mantráznak minden reggel! Nos, nem... Ahogy ezt egyébként ők és a fajtájuk, a te fajtád is pontosan csinálja! Tehát bekussolhattok!

"Biológiából van kandidátusim.."

Persze-persze, te kis 'éttermiségi' román cigány! Candida, amid neked van, nem kandidátusod, te szar! És ezért bőgtél éveken át a minimálbéred miatt, mi? Te faszkalap...

"De ehhez elég a józan paraszti ész is."

Hozzád? Még kapacitásfelesleget is jelent.

"Itt be se engedik a TV stábot."

Aminek nyilván oka van. A közmédiát is talán két esetben engedték be ilyen osztályra. De ezt a fajtád nyilván nem fogja föl. Ettől ez még igy helyes.

"Csak 4 elemivel nem találsz.."

És ezért ugattál rám évekkel ezelőtt 'mocskos fideszbérencezve', aki biztos 'Orbán embere' és azért keres jól, mi?
Értem én, hogy számodra a 4 elemi már kandidátus, de erről a kérdéskörről ismét a vérfertőző anyádat faggasd, ő cseszett ki veled, illetve az anyatermészet. De legalább ezt a magyarázatot áttolhatod a hülyegyerekeidnek is, te kis minimálbéres román cigány!
Dögölj kinhalált, kis kandidás fostos román!

@GyMasa: "Ráadásul pont egy olyat, amit a világon SENKI nem használ az államadósság mértékének az osztályozására vagy bármiféle következtetés levonására."

De ha neki és a fajtalan, gerinctelen fajtájának most épp ez felel meg...! :-) Egyébként eredetileg épp '21-re tervezték a 'nullás' költségvetést is emlékeim szerint.

"Igaz, ezt hívják az érveléstechnikában a "mazsolázgatás"-nak"

No igen. Én is mazsolázgatnék ezekk között! Géppuskákkal... :-/
Kamp.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.14. 18:50:57

@Kampfer: "Aminek nyilván oka van."

Persze. Ne lássák az emberek, milyen pokoli állapotok vannak a kórházakban.

"a világon SENKI nem használ az államadósság mértékének"

Ti, fide$$fasszopók kampányoltok állandóan a "csökkenő" államdóssággal. Most, hogy megint az egekben van, mindjárt nemfontos. :))

Kampfer 2021.10.14. 19:31:45

@_atpijkamo_: "Persze. Ne lássák az emberek, milyen pokoli állapotok vannak a kórházakban."

Kandidagombás kis fostos geciputtony! Egy ilyen osztályon kb. azt láthatja a kívülálló, hogy szénnétakarított, szénnéműszerezett, elfüggönyözött speckó ágyakon kitakart arcú betegek, maszkban fekszenek és vv-ruhás ápolók és orvosok dolgoznak a területen. Ergo egy laikus nagyjából annyit tud fölfogni a helyzetből, hogy ezek a betegek igencsak speciális ellátást kell kapjanak, kiemelt óvintézkedések mellett. Egy outsider jó esetben ennyit érzékel ebből és nem többet, te ostoba tudatlan balfasz!

"Ti, fide$$fasszopók kampányoltok állandóan a "csökkenő" államdóssággal."

Hazudsz, a qrvaanyádat, te román cigány! SENKI nem állította a kormányban azt, hogy nem fontos! Azt állították, hogy vissza kívánnak térni a csökkenő gdp-arányos adósságrátához. Ha a társadalmi-gazdasági lehetőségek engedik, akkor lehet 'nullás' költségvetés is. Ez '21-re volt tervezve, amit nyilván keresztülhúzott az élet.

"Most, hogy megint az egekben van, mindjárt nemfontos."

Annyira az egekben van, hogy 76% körülire várják év végére. Nominálisan valóban emelkedett. De ezt az elmúlt 6 évben már százszor és ezren elmagyarázták neked, de te ugye kellően hülye segg vagy ahhoz, hogy fölfogd.

Mellesleg, te kis éhenkórász, minimálbéres kis gecitarisznya, a 'faszszopó' szót nem hosszú 'sz'-szel írjuk, hanem kettőzött 'sz'-szel, ugyanis egy összetett szó, te majomfasz!
Nos, ennyit a te iskoládról és a kandida gombádról, te vérfertőzött patkány!
Dögölj meg a szaros kölkeiddel együtt, te román cigány!
K.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.10.14. 20:13:19

@Kampfer: Minden szavad vitriolos hazugság.

"dolgoznak a területen"

"Kevesebb mint kétezer intenzíves szakápoló jut 16 ezer lélegeztetőgépre – fakadt ki egy orvos a Facebookon"

1:2 arány kellene, nem 1:8. Ezért volt a halálozás 95%-os.

24.hu/kozelet/2020/09/20/koronavirus-lelegeztetogep-intenziv-szakapolo-facebook/

"SENKI nem állította a kormányban"

Nem állítottak semmit, csak szépen felvitték az egekbe. A kezét nézd a gecinek, ahogy lop, ne a száját, ahogy hazudik. :))

Ő maga mondta.

Kis fasszopó nyelvtannáci. :))

Kampfer 2021.10.14. 20:24:48

@_atpijkamo_: "Minden szavad vitriolos hazugság."

Nem, tévedésben vagy! A jó qrvaanyádé és a fajtalan kölkeid pofázmányozása az, illetve a tieid, ahogy fentebb már rámutattam!

"dolgoznak a területen"

Igen, pontosan. Dolgoznak. A fajtáddal ellentétben, te kis egerészpatkány.

"Kevesebb mint kétezer intenzíves szakápoló jut 16 ezer lélegeztetőgépre – fakadt ki egy orvos a Facebookon"

Evidens, hogy marketingel a feltételek javítása érdekében. Kétezer szakápoló nem 16 ezer lélegeztetőhöz kell, te hazug román cigány, hanem ahhoz a mennyiséghez, aki lélegeztetőn vannak egyidőben. A legvadabb helyzetben sem volt kétezer lélegeztetett egyidőben. Tehát hazudsz!

"1:2 arány kellene, nem 1:8. Ezért volt a halálozás 95%-os."

Kellene? És akkor a fritzeknél hogy hiányozhat szövetségi szinten 11 ezer orvos??? Hm...? Már sosem lesz elegendő egészségügyi személyzet, ezt vagy elfogadod, vagy nem, de nem is lényeges. Ez van, a jövőben ez már másként fog festeni. Hogy a halálozás miért és mekkora volt, ezt nem egy magadfajta tudatlan, ostoba zsákfalusi román cigány szarházi fogja eldönteni!

"Nem állítottak semmit, csak szépen felvitték az egekbe."

Mert adósságszerkezetről, devizaarányról és lejárati időről egy hozzád hasonló parazitának fölösleges is említést tenni, mert egy buta, primitív, ostoba, alsóbbrendű, szarházi ösztönlény vagy, a fostos kölkeiddel együtt.

"A kezét nézd a gecinek, ahogy lop, ne a száját, ahogy hazudik."

És amíg ő hazudozik, addig 15% adót fizetek, míg a fajtád ámokfut, addig 36%-ot + szuperbruttó! Szerintem hazudozzon még egy darabig, ti pedig haljatok kínhalált családostól!

"Kis fasszopó nyelvtannáci."

Tudod, akinek iskolája van és nem kandidája, az ismeri a nyelvtant. :-) És nem a lovárit, mint te és a retardált szar családod!
Kamp.
süti beállítások módosítása